Tijdens Vlissingen Maritiem (Sail Vlissingen) in 2013 konden bezoekers meevaren met een tall ship. De Thalassa, Morgenster en Iris voeren vanuit Vlissingen op 28 augustus naar Londen. Prijs om mee te varen was 199 euro inclusief volpension. Op de foto boven het tall ship Thalassa.
Ook klipper Oostvogel was aanwezig op Sail Vlissingen. Deze 3-mast klipper werd in 1898 gebouwd en deed oorspronkelijk dienst als sleepklipper. In 1992 werd het schip aangepast tot rondvaartboot. Op de achtergrond de scheepswerf van Amels (Damen Group) waar superjachten voor de allerrijksten worden gebouwd.
De Scaldis is is een Zeeuwse tjalk (22 meter lengte) en maakte tijdens Sail Vlissingen diverse rondvaarten. Het schip vertrok vanuit Zierikzee en maakte op de 22e augustus een aanbrengtocht vanuit Oostende. Meevarenden werden eerst per bus naar Oostende vervoerd om daarna terug te varen naar Vlissingen. Tijdens het evenement werden verschillende rondvaarten gehouden door de haven van Vlissingen en over de Westerschelde. Een vaartocht duurde bijna 5 uur. Op de foto is de boot afgemeerd in het Kanaal van Walcheren. Op de achtergrond (moeilijk te zien) ligt de Russische viermaster Kruzenshtern.
Zeilschip Mercedes werd pas in 2005 in gebruik genomen. Het schip is een brik met een lengte van 50 meter en is speciaal ontworpen om dagtrips mee te maken en om (zakelijke) recepties in te houden.
Vlissingen Maritiem & boten
– Vlissingen Maritiem
– Sail de Ruyter 2007
– Loodsboot de Mirfak
– Loodsboten
– Containerschip Cosco Faith (366 meter)
Vlissingen visserij
– Vlissingen binnenhaven en vismijn
– Dag van de Zeeuwse Visserij
– Arnemuiden ARM 20 en ARM 22
– VLI 7 Eben Haezer en de VLI 28 Michael-Nicky
– YE 139 Elizabeth & Z75 Zeldenrust
– Flyshooter SL 27 Johannes
– Visserijfeesten Breskens